Відділ освіти старовижівської рдаУроки біології з використанням ОКМетодична розробка Є.Л. РОМАНЮК, вчитель біології ЗОШ І – ІІІ ст.. ім.. Ю. А. Ярощука
с. Сереховичі 2013Уроки біології в системі
особистісно оріїнтованого
навчання з викоританням ОКУчитель готується до
хорошого уроку все життя…В. Сухомлинський У кожного вчителя свій стиль, свій почерк проведення уроку. І
кожен має власний особливий метод зацікавлення учнів своїм предметом. Це можна
реалізувати через науковий матеріал підручника, доповнюючи його цікавими
прикладами з художньої літератури, використовуючи легенди, міфи, оповідання,
вірші про природу, рослини, тварин. А можна просто допомогти дитині ефективніше
і швидше засвоїти навчальний матеріал, запропонувавши їй скористатися опорним
конспектом уроку.Ці конспекти доцільно використовувати в старших класах,
оскільки учні вміють виділяти головне, пояснювати біологічну суть питань,
установлювати звя зки наукових досягнень
з практикою. В їх основу покладені плани узагальнюючого характеру і при
вивченні теми вдало орієнтують учнів на нові поняттяя, терміни, завдання,
подібні до яких будуть виноситися на ДПА та ЗНО. Школярі на наступних уроках в процесі відтворення
вивченого матеріалу можуть скористатися готовими конспектами і швидше розкрити зміст навчального матеріалу,
а з часом використати при підготовці до ДПА. Використання опорних конспектів
учнями допомагає вчителю активізувати увагу в них, мислення, розвивати
вміння відчувати логіку викладання. Їх застосування сприяє формуванню
інформаційної,комунікативної компетентності, компетентність саморозвитку та
самоосвіти, виховує в учнів впевненість під час відповіді,створює позитивну
мотивацію.В основу складання ОК
покладено наступні дидактичні принципи:• Лаконічність (300-600 друкованих знаків) - заснований на
тому, що при сприйнятті і запам'ятовуванні обсяг короткочасної пам'яті людини
обмежений;Методичні рекомендації
вчителям- Детально вивчити за програмою зміст навчального матеріалу,
по якому буде складатися ОК для конкретного уроку. - Співвіднести вимоги програми зі змістом підручника (на
одному уроці може вивчатися матеріал одного або декількох параграфів.)- Добре знати матеріал
тексту й ілюстрації підручника.- Розбити даний
матеріал на логічно завершені смислові блоки.- Виділити основні
терміни в кожному блоці.- Оформити смислові
блоки і опорні сигнали в кольорі. Застосовуючи ОК розумієш, що ця методика дуже цікава. Вона
дає можливість творчій особистості учня реалізувати себе і підвищити рівень
своїх знань, формує компетентність самоосвіти та конкурентоспроможності.
Компактні, незвичайні ОК викликають живе зацікавлення учнів, спонукають їх до активної праці,
пошуку. Завдяки цьому виробляються цілеспрямованість, наполегливість у пошуку,
вміння узагальнювати розрізнені факти. Йде процес накопичення знань, йде процес
глибокого внутрішнього осмислення сутності теми, йде активне долучення до
систематичної праці.Пропоную вашій увазі зразки опорних конспектів з теми
«Сенсорні системи», 9 клас.Отже кожен учитель має можливість на прикладі
запропонованих ОК реалізувати власну методику.
|